Background Image
Table of Contents Table of Contents
Next Page  11 / 12 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 11 / 12 Previous Page
Page Background

לשירותכם

תמיד

ל

פני כ-51 שנה הוזמנה אורית גולקו, מורה

לחינוך גופני בחינוך המיוחד, להצטרף

לקולגה במטרה לצפות במשחק כדורסל

בירושלים במסגרת עמותת ספיישל אולימפיקס.

גולקו, שנענתה להצעה, נחשפה אז לראשונה

לפעילות הענפה בעמותה, וגמרה אמר בליבה

להצטרף לכוחותיה.

מאז הכול היסטוריה. משנת 6002 היא מתנדבת

בעמותה במגוון רחב של תפקידים, ביניהם כעוזרת

הרכז רוני גורני, אימון וליווי משלחות למשחקים

האולימפיים המיוחדים ולמשחקי אירופה וכן

בארבע השנים האחרונות כרכזת ענף האתלטיקה,

תפקיד ממנו נאלצה לפרוש בתום העונה שעברה

מטעמי בריאות.

לכל אורך הדרך עבדו גולקו וגורני בשיתוף פעולה

פורה, כאשר בראשית דרכם מנה ענף האתלטיקה

כ-03 ספורטאים בלבד. אלא שעם הזמן הפעילות

החלה לצבור תאוצה, יותר ויותר מסגרות גילו עניין

ולדברי גולקו, גם שיטת ה'חבר מביא חבר' הוכיחה

את עצמה. כיום משתתפים בפעילות כמה מאות

ספורטאים, מספר יפה ומכובד לכל הדעות והענף

הנו אחד מהמרכזיים והמובילים בעמותה.

"התום בהתגלמותו"

"ריכוז הענף בא לי באופן טבעי וזו אהבה גדולה",

פותחת גולקו, שהחלה לשמש בתפקיד לאחר 23

שנות הוראה בבית הספר 'אורים' לחינוך מיוחד

בחיפה. "לא מדובר כאן במתחרים אלא באנשים,

ילדים ובני נוער מדהימים. אושר גדול היה עבורי

לעבוד איתם וזה פשוט התום בהתגלמותו שלא הלך

כלל לאיבוד. אולי תרמתי להם בחוויית התחרות,

אבל הם תרמו לי הרבה יותר בנתינה אינסופית".

חשוב לציין כי בספיישל אולימפיקס כל אחד

מתחרה מול השווים לו ברמת היכולת המקצועית,

ועל כן חתך המשתתפים נע מרמה מאוד נמוכה

בתחרות של 05 מ' הליכה ועד ספורטאים ברמה

גבוהה שמסוגלים להתחרות בריצות למרחקים

ארוכים של 000,2 מ' ויותר והדיפת כדור ברזל.

"השיא האמתי הוא בעצם העובדה כי כל אחד

יעשה את המקצה במקצוע שאליו התכונן ויסיים

אותו. אצל הספורטאים ברמות היכולת הנמוכות

(בעלי הלקויות הקשות יותר) התוצאה או המקום

בדירוג התחרות ממש לא חשובים, העיקר שיסיימו

את התחרות", מספרת גולקו. "רק לראות את

החיוך והאושר שלהם נותן סיפוק אדיר, שמאו

חסר לי עכשיו. קשה להבין את זה. מי שלא נמצא

איתם לא מבין מהו אושר של ספורטאי בעל לקות

ברמה כזו או אחרת, שמצליח לקפוץ מהמקום בין

05,06 או 07 ס"מ ס"מ או משתתף במקצוע של 05

מ' הליכה ומסיים אותה לאחר 4-3 דקות. זה אושר

ושיא ענק בשבילו. אצל הספורטאים הללו זה בא

לידי ביטוי כהצלחה והם פשוט מקסימים אותי.

המורה או המאמן חייב לבחור ספורטאי ולאמן אותו

בהתאם ליכולת האישית שלו, על זה צריך לעבוד

ולקדם את הספורטאי. אין מצב שספורטאי יפגוש

לראשונה את הענף/המקצוע רק בתחרות. עליו

לעבוד כל השנה באופן סדיר על מנת להגיע מוכן".

נישאר בקשר

גולקו מבקשת לחזק את פעילות העמותה, בייחוד

לאחר הניסיון שצברה כאשת חינוך. "מהניסיון שלי

כמורה לחינוך הגופני ועובדת משרד החינוך, כל

האוכלוסיה המיוחדת לא כל כך מקבלת את המקום

שמגיע לה", היא אומרת. "ספיישל אולימפיקס

נותן מקום ובמה מדהימה לספורטאים האלה. זה

דבר שהוא פשוט אדיר. לפני שנים היינו מקיימים

תחרויות בין בתי הספר השונים כשהפיקוח לא

היה מעורב ולא היה לאוכלוסיה המיוחדת מענה.

לעומת זאת, לתחרויות של העמותה הייתי יוצאת

כמורה עם תלמידים לתחרויות של כדורגל,

כדורסל, באולינג, טנ"ש ואתלטיקה. במוסד חינוכי

שמונה 09 תלמידים מדובר בכמעט חצי בית ספר

והספורטאים שלי יכלו לבטא את יכולותיהם במגוון

ענפים. זה מפעל מדהים שמקיים אירועים נפלאים

וחשובים לכלל ענפי הספורט".

תמשיכי לעקוב אחר פעילות העמותה

בכלל וענף האתלטיקה בפרט?

"איזו שאלה? כמובן. אי אפשר להתנתק מזה.

אני שומרת על קשר עם חלק מהורי הספורטאים

ונמצאת בקשר גם עם הרכזת הנוכחית, איריס

חריש, מתעדכנת בהתקדמות הספורטאים ומי

נבחר לנסוע למשחקים האולימפיים המיוחדים. אני

כאן לסייע לכל דבר הקשור לספיישל אולימפיקס

בשמחה ובכיף גדול. הם בשבילי הרבה מעבר

ˆ

לאתלטיקה".

אורית גולקו נשבתה בקסמם של

ספורטאי הספיישל אולימפיקס

ולאחר שנים ארוכות של התנדבות

עברה לרכז את ענף האתלטיקה,

עד שפרשה לאחרונה. בראיון פרידה

היא מדגישה את חשיבות העמותה

("מפעל מדהים") ומבטיחה לעמוד

אור בוקר

//

לרשותה בכל עת

11

מאי 5102