Table of Contents Table of Contents
Next Page  8 / 10 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 8 / 10 Previous Page
Page Background

תלמידים מתחנכים

100-

מעלה מ

בשורות ביה"ס הצורי לחינוך מיוחד

שבצפון ת"א, מוסד חינוכי אשר מקיים

בשנים האחרונות פעילות ספורטיבית

ענפה במטרה לסייע לתלמידיו בפן

הפיזי והחברתי כאחד.

בביה"ס שבצפון ת"א, הכולל תלמידים עם מוגבלות

שכלית-התפתחותית ולקויות מורכבות נוספות בגילאי

מכל אזור גוש דן, מושם דגש ניכר על חינוך

16-21

גופני. הפעילויות הספורטיביות המרכזיות בתחומו

הינן פעילויות רכיבה על אופניים לתלמידי כל כיתות

ביה"ס, כשלכל אחד מותאמות האופניים הייעודיות

עבורו. וכך, אט אט בהתאם לקצב ההתקדמות

מחליפים את סוג האופניים לתלמידים בכפוף

לשיפור ביכולתם. המטרה בסופו של תהליך נועדה

לאפשר לתלמידים לרכב באופן עצמאי על אופניים

– דבר אשר מבחינתם אינו מובן מאליו.

בנוסף לפעילות רכיבת האופניים אשר מתבצעת

ברובה בשטח ביה"ס, משתתפים חלק מהתלמידים

בפעילות ימית (חתירה בקיאקים ובסירות קארוולים)

במסגרת צופי ים וספיישל אולימפיקס המתקיימת

בנחל הירקון הסמוך לביה"ס.

שיתוף הפעולה בין ביה"ס לספיישל אולימפיקס החל

שנים. תחילה התבטא הקשר בין

3-

לפני למעלה מ

השניים באמצעות קיום תחרויות מצומצמות במגרש

הספורט בתחום ביה"ס. אט אט החלו התחרויות

לצבור תהודה בקרב המשתתפים וצוות המורות אשר

זיהו את הפוטנציאל והערך הרב הטמון בהן. וכך,

משתתפים בתחילת הדרך,

30-40

מתחרויות שכללו

60 -

הגיעו אל התחרויות האחרונות כבר למעלה מ

משתתפים והיד עוד נטויה.

לאור השיפור הניכר בקרב התלמידים, מתעתדים

15-

בהנהלת ביה"ס הצורי להוציא בקרוב קבוצה של כ

תלמידים להשתתף בתחרויות האופניים במסגרת

המשחקים הלאומיים של ספיישל אולימפיקס,

במטרה להעשיר את פעילותם ולגרום להם סיפוק

רב עצם ההשתתפות באירוע בקנה מידה גדול שכזה.

נאווה איסרוף, מורה לחינוך גופני בביה"ס ציינה גם

) בין תלמידי

UNIFIED(

את הפעילויות המשולבות

ביה"ס הצורי, השייך כאמור לחינוך המיוחד, לבין בית

הספר התיכון "תיכונט", השייך לחינוך הרגיל. שיתוף

הפעולה בין השניים המתקיים בשנים האחרונות

מוכיח דוגמה ייחודית לפעילות ספורט משולבת

של תלמידים מבתי ספר שכנים. במסגרת הפעילות

מתקיימת חוויית רכיבה משותפת בין התלמידים

משני בתי הספר, לפיה כל תלמיד רוכב על אופניו

האישיים, כשהוא מלווה את חברו מבית הספר השני.

בסוג פעילויות מסוג זה, יש לציין, אין "מוביל" או

"מלווה", אלא רכיבה משותפת, אחד לצד חברו.

2016

אפריל

8

פרויקט

מסלול

פעילות ייחודית בביה"ס הצורי לחינוך

מיוחד בת"א מאפשרת לתלמידים עם

צרכים מיוחדים לרכוש מיומנות רכיבה

על אופניים. הם גם משתתפים בפעילות

ימית של חתירה בקיאקים. המטרה:

שיפור יכולות גופניות-חברתיות ורכיבה

עצמאית

ל