Table of Contents Table of Contents
Next Page  7 / 10 Previous Page
Information
Show Menu
Next Page 7 / 10 Previous Page
Page Background

בית חינוך ניסויי "רגבים" הינו חטיבה עמלנית של החינוך המיוחד (כיתות ז' - י"ב)

בה לומדים מתבגרים בעלי צרכים מיוחדים.

כיתות.

18

ובו

21-12

תלמידים בגילאי

149

בביה"ס לומדים

בית הספר קולט תלמידים מחיפה, קריות, עכו, נהרייה, כרמיאל, טבריה, צפת, יקנעם ומיישובים נוספים במחוז חיפה והצפון

מטרת בית הספר: הכנת התלמידים לחיים עצמאיים ושילובם בקהילה

7 2016

אפריל

ית חינוך ניסויי רגבים – ביה"ס

לחינוך מיוחד לתלמידים

עם צרכים מיוחדים בקריית

חיים שבמחוז חיפה אינו

ביה"ס רגיל. המוסד החינוכי

תלמידים

140-

המקבץ לתוכו למעלה מ

מכל אזור הצפון, נחשב בזכות ולא בחסד

למסגרת ספורטיבית ענפה. מדוע, אתם

תוהים? הסיבה פשוטה. ביה"ס מספק

לתלמידיו השונים אפשרות העצמה

והגשמה עצמית באמצעות פעילות

במגוון רחב של ענפי ספורט, כדוגמת:

כדורגל, כדורסל, אופניים, בוצ'ה ואפילו

ריצה בשלג.

כיתות

3-

הפן הייחודי בביה"ס מצוי ב

של תלמידים לקויי שמיעה, כיתות אשר

השתלבו באופן מיטבי בהווי הבית ספרי

הן מבחינה חברתית והן מבחינה לימודית.

יתר על כן, התלמידים הללו משתלבים

בכל קבוצות הספורט בענפים השונים,

המקיימות פעילויות תכופות בתחומי

ביה"ס.

מי שנחשב לפורץ הדרך בנושא שילוב

עם צרכים המיוחדים בקהילה באמצעות

העיסוק בספורט, הוא ציון ג'והרא, בוגר

ביה"ס רגבים ובעל לקות שמיעה, אשר

הצטיין בענף הטניס שולחן במסגרת

ספיישל אולימפיקס. ציון השתתף

במשחקי העולם בצפון קרוליינה בארה"ב

', והיה לחלוץ הספורטאים

90-

בשנות ה

במשלחת הישראלית הסובל מלקות

שמיעה. על אף העובדה שלא הכיר את

שפת הסימנים ולא ידע לקרוא שפתיים,

הצליח ציון להסתדר באופן יוצא דופן

במשחקים, ושימש כדוגמא בעתיד

לספורטאים אחרים בעלי לקויות שמיעה

אשר שאבו ממנו השראה.

צוות ביה"ס המסור בניהולה של אילנה

לוי, אשר מנהל בפועל את הפעילות

הספורטיבית כולל את אדית קליין ולידיה

חתואל-צוקרמן, מורות לחינוך גופני,

אליהן מתלווה גם איציק מורלי, בעל עבר

בענף הכדורסל ושופט בהווה המלווה את

הספורטאים באימונים ובתחרויות. יצוין כי

קליין משמשת בנוסף גם כרכזת חינוך

לבריאות.

"את הפעילות התחלנו עם מספר

מצומצם של נבחרות", משחזרת בערגה

קליין, תוך התרפקות על ראשית הדרך

הספורטיבית בתחומי ביה"ס. "היו לנו

שחקני באולינג, טניס שולחן ועוד. בכל

פעם שהגיע תלמיד מענף חדש, נחשפו

אליו גם יתר התלמידים. "הספורט הפך

לדרך חיים עבור התלמידים. הם מחכים

לימי הפעילות ומתמלאים בתחושות

חיוביות של הצלחה וסיפוק. מספיק

לראות את החיוך שלהם אחרי אימון

או תחרות, בשביל להבין מהי משמעות

הפעילות שלנו".

ואם זה לא מספיק, בנוסף לנבחרות

המשתתפות דרך קבע בפעילויות

במסגרת ספיישל אולימפיקס, פועלת

במסגרת ביה"ס גם נבחרת הליכה לבנות

משתתפות) הצועדת אחת

20-

(כוללת כ

לשבוע על הטיילת בשפת הים, בהובלתה

של קליין ובסיוע צוות סייעות. כמו כן

פועלת בביה"ס נבחרת סייף, אותה

מאמנת לידיה חתואל-צוקרמן.

מהו המוטו הבית ספרי וכיצד הוא

מתקשר לספורט בכלל ולספיישל

אולימפיקס בפרט?

"אנו ברגבים מאמינים בשלושה נדבכים

מרכזיים עבור תלמידינו – למידה לאורך

החיים, באיכות החיים ובעולם משתנה.

בד בבד, אנו מזהים בספורט ככלי

טיפולי. חינוך גופני אינו רק עוד מקצוע

עבורנו, עם כי בעל השפעה מכרעת

על איכות ואורח החיים של התלמידים

ומשפחותיהם. הטיפול בכל תלמיד באופן

אישי, איתור הקשיים שלו, שילובו בנבחרת

המתאימה ושיפור הישגיו באמצעות

אימונים ותחרויות הם גאוות הצוות שלנו.

כך מצליחים תלמידנו לשפר את הביטחון

העצמי והדימוי הגופני שלהם ולזכות

בחוויות של הצלחה, אשר מעצימה אותם

מאוד.

בספיישל אולימפיקס מצאנו בית חם

וקבוצה גדולה של תלמידים הלוקחים

חלק בפעילויות לכל אורך השנה. אנחנו

נמצאים בקשר שוטף עם הארגון כבר

שנה והיד עוד נטויה".

20-

קרוב ל

יצוין כי לאורך השנים מהווה הספורט ערך

עליון וחלק אינטגרלי מתכנית הלימודים

של בית חינוך ניסויי רגבים, חזון אותו

הובילה במשך שנים ארוכות, סגנית

מנהלת בית הספר, הגברת רוחל'ה נחשול.

ב

בית חינוך ניסויי רגבים לחינוך מיוחד שבקריית חיים משלב בין חינוך לערכים לעיסוק

בפעילות גופנית למען שיפור אורח ואיכות חייהם של תלמידים עם צרכים מיוחדים

נפש בריאה בגוף בריא