א | א | א
  • 20 מרץ
    פעילות קהילתית בביה"ס "הרצל" ביהוד, בתאריכים 15-16.3.17

    פעילות קהילתית בביה"ס "הרצל" ביהוד, בתאריכים 15-16.3.17

    בימים רביעי-חמישי, תאריכים 15-16.3.17,התארחתי בביה"ס היסודי "הרצל" ביהוד.

     

    בכניסה לביה"ס מתנוסס שלט עליו כתוב "בי"ס הרצל - חינוך למצוינות אישית ואנושית". אהבתי.

     

    איילה, סגנית המנהלת קיבלה אותי בחום ואמרה שהנושא אשר אני מציגה לתלמידים מתאים לאג'נדה של ביה"ס.

     

    בחדר המדעים, קצת בצפיפות, התכנסו תלמידי שכבה ד'. זוהי הסנונית הראשונה ב"שבוע החנ"ג" של ביה"ס. בהרצאה הכירו התלמידים את המושגים "לקות שכלית", "נכה", "משותק" ועוד מושגים אשר לא הבינו בתחילה. לאחר שהוסבר להם מי הספורטאים שלנו, למדו התלמידים על ארגון ספיישל אולימפיקס. הם התעניינו בענפי הספורט השונים בהם אנחנו מקיימים פעילות.

     

    בהפסקה נעזרתי בתלמידים משכבה ו' "נאמני ספורט", אשר הקימו איתי את תחנות ההפעלה בתוך "המגרש הסינטטי" - מגרש ספורט מגודר עם דשא סינטטי. בוצעה חלוקת תפקידים בין נאמני הספורט, שניים בכל תחנה, והם היו אלו אשר הפעילו את התלמידים בתחנות.

     

    לאחר כשעה, לאחר שכל תלמידי שיכבה ד' סיימו את הפעילות בתחנות, חזרנו לחדר המדעים, להרצאה בפני תלמידי שכבה ו'. לצערי הרב, לאחר כעשרים דקות ביקשתי להפסיק. לא ניתן היה לסיים משפט אחד ללא הפרעה מצד התלמידים. המחנכות שהיו איתי בחדר הרגישו אותו דבר. כתוצאה מכך נמנעה משכבה ו' פעילות בתחנות וכן תמנע מהם האפשרות להשתתף בטורניר בשבוע הבא במסגרת שבוע החנ'ג בביה"ס.

     

    יום למחרת חזרתי שוב לביה"ס על מנת להעביר את הנושא לתלמידי שכבה ה'. מיד עם הכניסה לחדר המדעים כבר הורגש הבדל גדול בין מה שהיה ביום הקודם לבין מה שמתעתד לקרות. המורה גלי הצעידה את התלמידים בן אחרי בת למקומות הישיבה שלהם ובזה הסתיימו המאבקים על מקומות הישיבה וליד מי לשבת. במשך ההרצאה הייתה דממה.

     

    תלמידים סיפרו על הכרויות שלהם עם אנשים בעלי מוגבלויות שונות. כאשר הגענו לנושא מהות הלוגו של ארגון ספיישל אולימפיקס, קיבלתי פירוש מעניין לשאלתי מדוע הדמויות בלוגו עומדות במעגל ? "בגלל שלא נותנים להם להיכנס לחברה, ואם הם כבר בתוך מעגל, הם לא רוצים לעזוב".

     

    לפעילות בתחנות הגיעו אותם תלמידים נאמני הספורט אשר היו ביום הקודם. הכול עבד כמו שצריך והתלמידים מאד נהנו. בסיום, תלמידה אחת הביעה את תחושתה מהפעילות: "לא קל להיות עם מגבלה".

     

    תודות:

    לשולי - המורה לחנ"ג על ההזמנה ועל הדאגה שהכול יזרום ויעבוד.

    לתמר - המורה לחנ"ג שלקחה חלק בפעילות ודאגה לציוד ביום השני.

    לאיילה - סגנית המנהלת שקיבלה אותי בחום והחמיאה בסוף ההרצאה.

    לגלי - המורה למתמטיקה שהראתה שאפשר גם אחרת - קצת קשיחות ו"החזקה קצרה" של התלמידים רק מאפשרת עבודה רצופה.

    לתלמידי כתה ו'  "נאמני הספורט" אשר עשו עבודה נפלאה במשך יומיים והיו מאד מאוכזבים שדווקא בני המחזור שלהם לא הגיעו לפעילות.

     

    ג'ודי זיו,

    רכזת תכנית SOGII